Heerlijk psychologische spanning

Missmir 11 april 2024
Floor is aan het bijkomen van haar vorige avonturen en weet nog niet hoe ze met de gebeurtenissen om moet gaan. Daarbij weet ze ook nog niet hoe haar toekomst met Rayan eruit gaat zien. Om toch weer een beetje haar leven op te pakken, heeft ze een baantje aangenomen in het hotel waar haar buurmeisje Annemieke ook werkt. Maar dan ziet ze een oude bekende en als dan ook haar buurmeisje dood wordt gevonden, weet Floor dat ze in gevaar is. Ze besluit naar Cairo te gaan waar Rayan ook is, maar zal ze daar wel veilig zijn?

Slangenkoning is het tweede deel van de Floor-serie. Hoewel er wordt teruggeblikt naar het vorige boek, zal ik je wel aanraden om eerst het boek Slangengif te lezen. Ik denk dat je anders te veel mist om goed van de spanning in dit boek te kunnen genieten.

Ook in dit deel is de Boomstra-stijl weer aanwezig, prettige, beeldende en toegankelijke zinnen. Niet te veel details, maar wel volop aandacht voor de karakters en het gedrag. Er wordt gebruik gemaakt van het hij/zij perspectief, die worden aangevuld door de gedachten van de karakters. Hierdoor krijg je als lezer een goed beeld van de gebeurtenissen en de gevoelens die er spelen.

In dit boek is het vooral een kat en muis spelletje, waardoor de spanning steeds verder wordt opgevoerd en je als lezer ook zeer benieuwd of het Floor zal lukken om het gevaar voor te blijven. Het ene hoofdstuk lees je over Floor en het andere hoofdstuk lees je over de Slangenkoning die Floor opjaagt. Hierdoor blijft je aandacht bij het boek en wil je steeds nog een pagina lezen.

Heerlijk spannend en psychologisch boek waarin je je steeds afvraagt wat de volgende actie zal zijn van de Slangenkoning en vooral wie hij nog meer in zijn wurggreep houdt.

Meer recensies van Missmir