zonsondergang

Na de 10 eerste zinnen ben je gewoon al zo mee in dit verhaal! Het besef van wie ben ik dat je van Sabrina krijgt is pakkend alsook schrijnend! Daartegenover heb je een gebroken man Alexander die de pedalen kwijt is als blijkt dat zijn vrouw niets meer weet uit het verleden!
Hoe gaan ze hier uitkomen als koppel, wanneer komt alles terug en zal bij terugkeer van haar geheugen ze er nog voor elkaar zijn?
Esther Stui heeft me enorm verrast met deze verhaallijn en schrijfstijl! Iets wat ik niet verwachte, iets wat ik niet bij de auteur kon plaatsen, maar wat heeft dit boek mij meegesleurd! Elk geschreven woord is een stukje, een stukje van het geheugen van Sabrina, een stukje dat antwoorden zou kunnen geven en een stukje dichter naar herstel of verlies! Je leert door deze stukjes zo goed de personages kennen en toch blijft er die grijze mist hangen! Het maakte het lezen
van dit verhaal een zeer intensieve en interessante leeservaring.
De schrijfster blijft zeer trouw in haar schrijfstijl, klassiek, in de derde persoon en met veel oog voor omgeving en details.
Je bent ook een stukje op vakantie tussen de Duitse wijnranken.
Een verhaal dat me meermaals emotioneel greep, kippenvel bezorgde of een drang om mee de geheimen te ontrafelen.
Esther Stui heeft met zonsondergang een Feelgood neer geschreven die toch wel zeer uniek is in zijn genre en zo anders was dan wat ik gewoon was van haar.

4,5 ster

@missp_her_books_read