Een aanrader!

08 april 2017
Meesterdeal is een goed opgebouwde thriller met veel onvoorziene wendingen waardoor je de bladzijden blijft omslaan. Marlen heeft een vlotte schrijfstijl en schetst op beeldende wijze de dilemma’s waarvoor de hoofdpersonen komen te staan.
Het pakkende verhaal gaat over ouders die fouten maken terwijl ze het goed bedoelen. Over de onmacht van ouders in hun omgang met hun kinderen in de puberteit. Ik had vooral medelijden met Bo van Lierop, de moeder. Maar bij sommige beslissingen wilde ik roepen: ‘Doe dat nou niet!’. Tijdens het lezen vroeg ik me regelmatig af hoe ver ik zélf zou gaan in deze situatie. Meesterdeal eindigt met een verrassende ontknoping.

Met haar tweede thriller heeft Marlen haar succesvolle debuut overtroffen (’Stem!’ leverde haar een nominatie op voor de Schaduwprijs).

Meer recensies van