Nog niet het einde

25 juli 2021
De hele 'Enigma'-serie van Eekhaut brengt ons nu in dit derde deel steeds dichter bij de geheimen die de buitenaardse Kraken koesteren, en geheim houden voor de mensheid. Britt en haar gezelschap ontdekken samen met het intelligente schip Infinity de voormalige thuisplaneet van de Kraken. Die blijkt aanvankelijk leef en verlaten, en ooit getroffen door een enorme ramp. Maar dan dagen niet alleen gevaarlijke indringers op, maar ook een vertegenwoordiger van de Farr, een ras dat misschien wel de ergst vijand is van de Kraken.
Maar de Kraken zijn nog veel meer bevreesd voor de geheimzinnige Godavira, een ras van misschien miljoenen jaren oud, dat ooit hun planeet vernietigde, en hen verplichtte op de vlucht te gaan. De vraag is echter: bestaan de Godavira nog, of houden de Farr dat verhaal alleen maar in leven om de Kraken tot onderduiken te dwingen.
Het is volwassen science fiction, maar geschikt voor alle leeftijden, en zeker evenwaardig aan wat Amerikaanse en Britse schrijvers vandaag produceren. als er ergens nog een prijs bestaat in dit genre (en in ons taalgebied), mag Eekhaut die dan niet krijgen? Hij is al decennia in dit genre actief, dat telt toch ook voor iets?

Meer recensies van