Mooi boek!

Mrs.Pieper 24 oktober 2020
Wederom een geweldig boek. Het past in de trilogie van ‘Er komt een vrouw bij de dokter’ en ‘ de Weduwnaar’, maar je zou dit boek ook los van de andere kunnen lezen. Eventuele informatie die je uit die boeken nodig kunt hebben wordt in kleine anekdotes beschreven.
Ik vond dit een prachtige afsluiting of aanvulling op die voorgaande boeken. Eerst ontmoet je weer de ‘oude’ Stijn. Rauw en eigenlijk zichzelf aan het vernietigen. Dan escaleert er iets, wat nodig is om besef te krijgen dat het zo niet langer kan doorgaan. Je gaat mee dit proces in. Ik vond het mooi beschreven en alhoewel ik uit Zuid-Holland kom, vond ik dat Brabantse dialect heerlijk klinken/weg lezen. Aandoenlijk en herkenbaar (als je in de zorg werkt of er dierbaren hebt wonen) zijn de scènes in het verpleeghuis. Ook de warmte die de verpleging uitstraalt is mooi beschreven. Uiteindelijk komt de apotheose. Een waardig einde en een nieuw begin voor Stijn die zich gelukkig mag prijzen met z’n liefhebbende familie en vergevingsgezinde vrienden.
Een boek met een lach en een traan. Mooi boek!

Meer recensies van Mrs.Pieper