Hell City

Nadine Kuiper 07 april 2020
Joanne Carlton is een auteur die ik goed in de gaten hou. Ik heb al een aantal van haar boeken gelezen en per boek zit er elke keer groei in de kwaliteit van haar verhalen.

Hell City is een kort verhaal dat in verschillende dagen is opgedeeld. In een tijdsbestek van vier dagen lezen we wat er gebeurt met een meisje dat wakker wordt op een onbekende plek in een brandend flatgebouw. Ze denkt dat ze Allie heet, maar weet niks zeker en snapt helemaal niets van de situatie waarin ze verkeert.

Wat volgt is een aaneenschakeling van angstaanjagende confrontaties tussen Allie en enge wezens. Maar er is ook een diepere laag waarin Allie de confrontatie met haar eigen ik moet aangaan. Beetje bij beetje wordt voor Allie duidelijk wat er aan de hand is. En als dan het einde daar is, laat de auteur je achter met een waar wow-gevoel.

De eerste novelle van Joanne Carlton is gelijk een schot in de roos. Man o man, wat kan deze vrouw goed verhalen schrijven. Dit korte verhaal vind ik haar beste werk tot nu toe. Hell City is een waar spektakel met mooie thematiek en diepgang. Ga dit lezen!

Meer recensies van Nadine Kuiper