Mijn waarheid

Nadine Kuiper 15 oktober 2020
Normaal gesproken pak je een boek, lees je de achterflap en je begint met lezen. Zo niet met Mijn waarheid, want Sandra J. Paul heeft een bijzonder origineel en leuk concept bedacht. Je kan namelijk kiezen aan welke kant van het boek je begint met lezen.

Mijn waarheid wordt vanuit twee personages beschreven; Nathan en Elias. Elias is de neef en beste vriend van de bruidegom Nathan. Elias beweert dat Nathan schuldig is aan de dood van zijn bruid, dat hij haar van de klif geduwd heeft. Nathan beweert dat het een ongeluk was, dat zijn bruid gevallen is en dat Elias hallucineert en er helemaal naast zit.

Je begint aan de ene kant van het boek en om het andere verhaal te lezen draai je het boek letterlijk om. Wie spreekt de waarheid? In het midden van het boek onthult de auteur de waarheid. Ik heb ervoor gekozen om eerst zowel Nathan als Elias te lezen, voordat ik naar de waarheid ging.

Sandra J. Paul is een auteur die op mijn favorietenlijstje staat. Haar verhalen zijn om van te genieten. Het concept van Mijn waarheid vind ik zo enorm origineel en de uitwerking is wat mij betreft ook perfect te noemen. Ik heb genoten van iedere bladzijde. Haar schrijfstijl is vlot, soepel, duidelijk, kort en krachtig.

Mijn waarheid is een schot in de roos voor leesliefhebbers. Verwacht geen ingewikkelde plots of enorme spanning. Wat je krijgt is een verhaal dat heel vernuftig in elkaar zit en van twee kanten beschreven wordt. Heerlijk om als lezer te speculeren wat de waarheid is. En ik beloof je….de waarheid valt niet tegen.

Meer recensies van Nadine Kuiper