Vernieuwend idee komt niet helemaal uit de verf

Natasha 20 juli 2023
2,5 ⭐️

Morag McGinty neemt tijdelijk de lokale vluchtroute van haar zieke opa over voordat ze weer teruggaat naar haar snelle pilotenleven richting Dubai en haar perfecte Engelse vriend. Maar dan komt ze in een storm terecht en moet ze een noodlanding maken op een afgelegen eiland waar alleen Gregor Cameron is, een norse ornitholoog die het hele seizoen voor het eiland zorgt.

Verrassend aan Colgans schrijfstijl was dat dit boek vanuit de ik-figuur is geschreven. Het was fijn om eens één persoon te volgen in plaats van meerdere. Helaas bleek deze hoofdpersoon, Morag, niet erg sympathiek. Begrijpelijk dat ze baalt van de noodlanding en wat de gevolgen zullen zijn voor het gammele vliegtuigje, maar ze reageert alles af op Gregor en geeft hem de schuld van alle gebreken op het eiland.

Net zo lang als het duurde voordat de storm kwam (en ophield), zo lang duurde het ook voordat Morag zich openstelde. Pas tegen het einde hoopte ik dat het allemaal goed zou komen en dat ze de juiste beslissing zou nemen.

Desondanks is de Schotse omgeving zo fijn beschreven dat je er gelijk naartoe wilt en het was vernieuwend dat het boek niet over bakken ging. Al zou het geen straf zijn om een vorkje mee te prikken bij Gregor.

Meer recensies van Natasha