Levensecht

Natasha 09 maart 2024
4,5 sterren

Tweevoudig winnaar Feelgood van het jaar bij Chicklit.nl Gillian King komt in 2024 met een nieuw ‘realgood’ verhaal: Als ik je weer zie. Opnieuw een verhaal met levensechte emotionele gebeurtenissen en herkenbare, moraal grijze personages.

Als haar beste vriendin Sara plotseling weg moet, wil Lily best een tijdje voor haar dochtertje zorgen. Alleen heeft Sara van tevoren niet verteld wie ze daar nog meer voor heeft ingeschakeld: Seb. Lily’s knappe, grappige en stiekem erg sexy ex. Hij is de laatste persoon met wie Lily een paar weken lang in hetzelfde huis wil wonen. Wanneer ze noodgedwongen tijd met elkaar doorbrengen, merken ze dat het verleden hen razendsnel inhaalt. Oud zeer komt naar boven, net als verborgen gevoelens en emoties. Zal het Lily lukken om deze tijd heelhuids te overleven?

King zet met Lily een interessant hoofdpersonage neer. Hoewel ze niet altijd de juiste keuzes maakt, kan de lezer zich goed in haar inleven. Dat maakt hij zo’n sterk personage om te volgen. Ook de bijfiguren hebben een belangrijke rol in het verhaal en vooral in het leven van Lily en Seb. Hoewel je je familie niet kiest, is het logisch dat je een bepaalde loyaliteit naar hen voelt. En gebeurtenissen uit het verleden maken je tot de persoon die je vandaag de dag bent.

Via terugblikken ontdekt de lezer wat er in het verleden is gebeurd. King weet hiermee de aandacht heel goed vast te houden; je moet gewoon zo snel mogelijk weten wat zich tussen Lily en Seb heeft afgespeeld. Wanneer je ontdekt wat er tussen hen instaat, is dat volkomen begrijpelijk. Ook al kunnen zij zelf weinig doen aan deze samenloop van omstandigheden. Alle personages in dit boek maken, net als echte mensen, af en toe keuzes op basis van emoties en die keuzes hebben soms verstrekkende gevolgen.

Met Als ik je weer zie zet King opnieuw een realgood feelgood neer met sympathieke personages en gebeurtenissen die zorgen voor een lach en een traan. Dit levensechte boek moet je in één ruk uitlezen.

Meer recensies van Natasha