Niet wat ik ervan had gehoopt

Natasha 21 juli 2021
Door een gebeurtenis in het verleden is Clover bang geworden om verliefd te worden. Ze wil deze informatie niet graag met Angel delen uit angst om hem weg te jagen. Maar op een avond vertelt ze ineens aan hem wat haar is overkomen. Ze heeft nog steeds last van een gebeurtenis van drie jaar geleden, terwijl die relatie maar vijf maanden heeft geduurd. Ik vond dit niet realistisch, omdat het ging om iets wat bíjna is gebeurd. Bovendien draaien Clover en Angel hierdoor te lang om elkaar heen. Het boek draait vooral om hun twijfels: wel een relatie, geen relatie, wel een relatie, geen relatie. Clovers rol in het runnen van het hotel is weinig uitgewerkt. Angel lijkt zelfs meer te doen voor het Sapphire Bay Hotel.

Daarentegen is de sfeer op Jewel Island wel weer sprookjesachtig beschreven door Holly Martin. Het is herfst en op het eiland zijn allemaal festiviteiten rondom Halloween georganiseerd. Aria en de eilandbewoners hebben allemaal leuke dingen bedacht voor toeristen om te doen. Door de filmische beschrijvingen zie je het allemaal voor je. Vooral de zombierace zorgde ervoor dat het kind in mij naar boven kwam; ik zag mezelf al meedoen.

Een gouden gloed over Ruby Falls was voor mij niet wat ik ervan had gehoopt. Helaas. Ondanks de fijne schrijfstijl van Holly Martin, wisten Angel en Clover met hun gedrentel mijn hart niet te veroveren.

Meer recensies van Natasha