Grappig en ontroerend

Natasha 24 oktober 2019
Toen Faith Holland en Jeremy Lyon elkaar leerden kennen, was het liefde op het eerste gezicht. Ze waren het perfecte koppel en na een aantal jaar besloot Jeremy Faith ten huwelijk te vragen. Dit zou dé bruiloft van de buurt worden. Maar op het moment dat Faith voor het altaar staat, vindt Levi Cooper – de beste vriend van Jeremy – het tijd dat Jeremy toegeeft dat hij homo is. Direct na dit rampzalige moment vlucht Faith naar San Francisco. Maar nu, drie jaar later, heeft haar familie haar nodig en besluit ze terug te gaan. Dat moet wel kunnen, de wonden zijn immers geheeld. Maar dan blijkt Levi Cooper haar nieuwe buurman te zijn.

Higgins heeft een vlotte schrijfstijl. Zo sommige scènes heel beeldend geschreven. Je ziet direct voor je hoe het eruit moet zien. Dit zorgt vaak voor hilarische momenten. Ik heb meerdere keren hardop moeten lachen om de grappige acties van Faith. Zo zat ze bijvoorbeeld klem toen ze uit een toiletraampje wilde vluchten. Het verhaal is geschreven vanuit een personaal perspectief en we volgen Faith en Levi. De proloog begint met de fatale bruiloft en direct daarna is het 3,5 jaar later. Toch wordt er in die 3,5 jaar later nog teruggeblikt op het verleden, maar dit is steeds duidelijk verteld als een herinnering van Faith of Levi. Je sluit Faith en Levi direct in je hart. Faith is een gevoelige vrouw die uit een groot gezin komt. Ze draagt een groot schuldgevoel met zich mee en dat heeft deels haar leven bepaald. Levi is een liefdevolle man die opgegroeid is in een slechte wijk. Door gebeurtenissen in zijn jeugd heeft hij last van verlatingsangst.

Hij, hij en ik heeft alle ingrediënten in zich om bestempeld te worden als een heerlijke feelgood. Het is hilarisch, warm en ontroerend tegelijk.

Meer recensies van Natasha