Kort maar krachtig

Nathalie 25 februari 2021
Raaf van Roos Vlogman is geen lang boek, het is ook geen boek met een spannende verhaallijn, of interessant plot of climax. Toch leest het als een trein en zet het je aan het denken. In dit boek volgen we Raaf, hij leeft samen met zijn moeder. Normale situatie, zou je denken, maar de moeder van Raaf is geen alledaagse moeder, en ze zadelt Raaf dan ook vaak op met vreemde en ongemakkelijke situaties.

Het lezen van dit boek zet je eigenlijk de hele tijd aan het denken, omdat er constant dingen voorbij komen die je zelf waarschijnlijk nog nooit hebt meegemaakt. Dat zorgt ervoor dat ik dit een heel leuk boek vond om te lezen, ondanks dat het onderwerp of de boodschap eigenlijk een beetje donker is. De omslag vond ik een beetje misleidend, maar in the end begrijp ik wel waarom er toch gekozen is voor vrolijke kleuren. Het onderwerp van dit boek is niet vrolijk, maar de manier waarop Raaf confronterende situaties aangaat heeft toch een bepaalde blijk van positiviteit.

Al met al ben ik heel blij dat ik dit boek heb mogen lezen, en ik ga zeker meer lezen van Roos Vlogman.

Meer recensies van Nathalie