Geweldige thriller.

nathieleest 15 april 2024
Ik was al bekend met deze schrijver vanwege het boek "Kinderspel", maar nu heeft hij zichzelf overtroffen door een nog betere thriller neer te zetten. Ik kan niet anders dan deze thriller 5 verdiende sterren geven.

Direct op de eerste bladzijde grijpt dit verhaal je bij de keel en word je er meteen in meegesleept. Je maakt kennis met hulpsheriff Noah Harper, die iemand onder schot houdt en maar één ding wil weten: waar is het vermiste meisje Alyssa Stone? Deze actie kost hem alles wat hij heeft, maar hij vindt het meisje. Daarna wordt hij verbannen uit het dorp en besluit hij er nooit meer terug te keren.
Twaalf jaar later krijgt hij echter een telefoontje: Alyssa Stone is weer vermist. Haar vader vraagt hem om hulp. Met flinke tegenzin keert Noah terug naar Acacia Pines, maar daar wacht hem geen warm welkom.

Cleave heeft met Noah een geweldig karakter neergezet. Hij doet niet alles even netjes, maar zijn hart zit op de juiste plaats en hij belandt soms in hele vervelende situaties die hij moet oplossen, al dan niet met geweld. Want, wees voorbereid, er is behoorlijk wat fysiek geweld in dit boek. Noah is vastberaden om Alyssa hoe dan ook te vinden.

Het is een duister verhaal, maar ook grappig door Noah's innemende karakter ondanks zijn soms domme acties. Voor mij waren er geen saaie momenten in dit verhaal. Zelfs de minder spannende delen waren doordrenkt van een onderliggende spanning, omdat je gedurende het hele boek de klok voor Noah bijna kon horen tikken. Er waren verschillende momenten tijdens dit boek dat ik mijn adem inhield over wat er vervolgens zou gebeuren. Er waren een aantal dingen die ik had verwacht en andere die ik nooit zag aankomen.

Al met al is “Alles op alles” een meeslepende thriller die je vanaf het eerste moment vastgrijpt en niet meer loslaat. Met een intrigerende hoofdpersoon, een spannend plot en een vleugje humor is dit boek absoluut een aanrader voor liefhebbers van het thriller genre.

Meer recensies van nathieleest