De weg terug

nathieleest 29 april 2024
Voor deze prachtige roman zou ik graag meer aandacht vragen. Sonja heeft zo’n bijzonder verhaal neergezet dat ik het iedereen zou willen aanbevelen dit boek te lezen!

De weg terug is een verhaal dat je meeneemt op een reis door de dromen, verlangens en uitdagingen van de jonge Antonia, en haar latere zelf, An. Met een meesterlijke pen weeft Sonja een verhaal dat zowel hartverwarmend als meeslepend is, waardoor het een absolute aanrader is voor iedereen die van boeiende fictie houdt.

Het verhaal opent met een ontroerend beeld van Antonia, een jong meisje dat machteloos toekijkt terwijl een deurwaarder haar ouderlijk huis leeghaalt. Dit moment van kwetsbaarheid vormt de drijfveer voor Antonia's vastberadenheid om rijkdom na te streven. Antonia leert de rijke galeriehouder Egbert kennen en gaat met hem mee naar Amerika om daar het grote geluk te vinden. Vlak voor zij vertrekt ontmoet zij Paul. Hij is niet rijk, maar zij wordt wel heel erg verliefd op hem. Toch kiest zij voor Egbert en het geld. Maar of dat de juiste keuze is?

Sonja creëert levendige en complexe personages die moeiteloos tot leven komen op het papier. Antonia's vriendinnen Sophia en Helene bieden niet alleen vriendschap, maar ook een steunpilaar in tijden van nood. Haar affaire met de niet-rijk Paul voegt een onverwachte en intrigerende laag toe aan het verhaal.

Het is mooi hoe Sonja twee tijdslijnen verweeft: het verleden, waarin de jonge Antonia haar dromen najagen, en het heden, waarin An terugkeert naar Nederland. Deze structuur geeft het verhaal nog meer diepgang, waardoor je langzaam maar zeker de puzzelstukjes van Antonia's leven samen legt.

Meer recensies van nathieleest