Profiler Kramer opnieuw in actie

nathieleest 05 juni 2023
Wanneer politicus Richard Hall plotseling verdwijnt wordt profiler Hazel Kramer door de partijtop om hulp gevraagd. Zij staat niet echt te springen deze klus aan te nemen, maar doet dit toch. Helaas laten de partijleden niet het achterste van hun tong zien. Er lijken dingen verzwegen te worden. Als zij in contract komt met de zoon van Richard, Gabriel, besluiten ze samen op onderzoek uit te gaan. Dan wordt er een terroristische aanslag gepleegd. Wat heeft dit allemaal met elkaar te maken en wie stuurt die dreigbrieven steeds?

Dit was het eerste boek dat ik van Dana Smit las en ik ben gelijk verkocht. Wat een sterke schijfstijl en spannende dialogen weet zij te creƫren. Door de korte hoofdstukken leest het lekker vlot weg.

De personages worden op een hele plezierige manier ingekleurd. Je leert met name Hazel goed kennen omdat het vanuit haar perspectief verteld wordt.

Naast het verhaal van de vermissing en zoektocht naar Richard Hall lees je afwisselend ook over het verleden van Hazel. Deze hoofdstukken geven echt meerwaarde aan het leren kennen van de hoofdpersoon en hierdoor wordt het verhaal nog meer uitgediept en blijft er een onderhuidse spanning voelbaar.

Al met al een geweldige psychologische thriller. Ik ben blij dat ik Dana haar eerste boek nog niet gelezen heb, nu kan ik me daar nog op verheugen.

Meer recensies van nathieleest