Geweldig genoten.

Nel Crea 12 april 2024
“ Het woord “ geschreven door Luc Vos.
Boeken van deze auteur staan altijd garant voor een dosis niet te evenaren spanning en leesplezier.
Dit is het derde deel met inspecteur Anne Verelst en haar team die een extreem moeilijke zaak proberen op te lossen.
Anne is er een maandje tussen uit geweest en is vast besloten er weer voor de honderd procent voor te gaan, wat niet echt meevalt.
Binnen een tijdsbestek van ruim twee weken verdwijnen er steeds mooie jonge vrouwen. Inmiddels zijn er al vijf vrouwen verdwenen en is er nog geen enkel spoor dat naar de dader of daders zou kunnen leiden. Er is geen losgeld gevraagd en de vrouwen hebben geen crimineel verleden.
Het team zit met de handen in het haar en grijpt iedere strohalm met beide handen aan. Uren aan camerabeelden worden gescreend maar zonder echt resultaat.
Het is heel ingenieus gevonden dat je al snel doorhebt wie de dader of daders zijn. Je krijgt een goed beeld van hun karakters en je voelt met hen mee. Maar de grote vraag het hoe en waarom en de plek waar zij zich schuilhouden blijft onbeantwoord.
De titel en cover geven het boek goed weer, korte hoofdstukken, het leest als een trein en een mooi taalgebruik.
De schuingedrukte letters geven je als lezer een inkijkje in de gedachtewereld van die personen je ziet hen als het ware denken.

Een boek met een diepe psychologische onderlaag, en de hoofdpersonages worden goed beschreven.
Het plot heeft mij diep geraakt en zal nog lang in mijn hoofd blijven zitten
Het is interessant om te lezen hoe alles wat je in je leven meemaakt je vormt zo ook in dit boek. En wat dit allemaal teweeg kan brengen voor jezelf maar ook voor anderen die totaal buiten hun schuld hier de dupe van zijn.
Wat kan ik nu nog schrijven over dit boek om dit te weten te komen is het aan te raden om het boek te gaan lezen.

Meer recensies van Nel Crea