Goed geschreven misdaadroman

nicolet1968 22 mei 2018
Misdaadjournalist Ellen Tamm vertrekt vanuit Stockholm naar haar ouderlijk huis in Sörmland. Ze kan niet langer vluchten voor haar verleden en voor de traumatische persoonlijke herinneringen die naar boven kwamen toen ze werkte aan de zaak van het verdwenen meisje Lycke.
Nu gaat ze terug naar waar het allemaal begon, toen ze acht jaar oud was en haar tweelingzusje stierf.
Als Ellen langs de snelweg stopt om te tanken, hoort ze dat er niet ver daarvandaan het lichaam van een zwaar toegetakelde vrouw is gevonden. Niemand lijkt te weten wie ze was of wat ze in de omgeving deed
Ondanks het feit dat ze me ziekteverlof is stort Ellen zich met volle overgave op deze zaak., terwijl er tegelijkertijd ook heel veel gebeurd in haar privéleven.

Het is niet echt een thriller maar spannend is het wel om te lezen hoe de moord heeft plaatsgevonden. Het boek bestaat uit kleine hoofdstukken die zich makkelijk laten lezen, en waar steeds goed duidelijk is uit welk perspectief het vertelt wordt. Ook de chronologisch opbouw in dagen en tijden is prettig lezen.
Ik kwam er te laat achter dat dit boek eigenlijk een vervolg is op het debuut van deze schrijfster “dochter vermist”, maar het boek laat zich ook prima lezen zonder deze voorkennis

Goede opbouw van het boek , de spanning blijft tot het einde aanwezig en de lezer kan goed meepuzzelen hoe alles in elkaar zit.
Wat mij betreft een aanrader.

Meer recensies van nicolet1968