Even op vakantie

Nicky 02 mei 2020
‘Terug naar Cornwall’ gaat over een vrouw die na de dood van haar vader terugreist naar de plaats van haar geboorte Cornwall vanuit Nederland. Je wordt meteen in het verhaal meegezogen. Je bevindt je meteen in het rouwe Groot-Brittanië. Het deed mij ook verlangen om naar ‘Cornwall’ te gaan. Het boek leest lekker vlot weg, ik had het zo in een paar dagen uit maar ik denk dat als je je best doet dat je dit boek ook in één dag uit zou kunnen lezen.

Het boek bestaat uit drie perspectieven, het perspectief van Jill, het verleden en het perspectief van een andere persoon waarvan ik de naam nog niet ga noemen want dan zou ik een spoiler geven. Deze perspectieven lopen vloeiend in elkaar over.

In het begin van het boek heb je allerlei vragen van hoe, waarom en wat? Dat maakt het dat je door blijft lezen en gaandeweg worden steeds meer van die vragen beantwoord en zitten er een aantal verrassende wendingen in dit boek en op het einde zijn alle vragen beantwoord. Marielle Boersma? Heeft een heel goed boek geschreven naar mijn mening. Ook vind ik het fijn dat het telkens kleine hoofdstukjes zijn want dan heb je algauw zoiets van: ‘ach, ik lees nog wel een hoofdstukje’ en voor je het weet ben je 10 hoofdstukken verder.

Ik vond dit dus een heel goed boek, echter geef ik het geen vijf sterren omdat het mij niet geraakt heeft, dat is mijn criterium voor 5-sterren maar het is zeker een echte aanrader. Het is net alsof je op vakantie bent.

Meer recensies van Nicky