De burn-out

Laat ik beginnen met dat dit een heerlijke feelgood met humor is! Ik voelde de chemie tussen de personages en vond de andere personages ook een leuke toevoeging.

Maar wat betreft de burnout, het is maar net wat je definitie hiervan is. Bij mij is dat dat je echt opgebrand bent, dat je zelfs je reservebatterij opgemaakt hebt en het een proces van maanden is om weer te herstellen (in je eigen omgeving en niet met zoveel prikkels om je heen). In dit boek is het wat ik zou noemen overwerkt/overspannen en heeft het personage een goeie vakantie nodig om weer bij te komen.

Het voelt voor mij niet goed om een hoge rating te geven, omdat ik me er wel aan irriteerde en het niet realistisch voelde. Ik herkende wel wat dingen en snap dat een feelgood ook luchtig moet zijn, maar er had wat mij betreft wat meer diepgang in kunnen zitten als de auteur voor zo'n zwaar onderwerp kiest. Het is te rooskleurig gemaakt.

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken