De erfgenaam

Hayes Rivers is de erfgenaam van een miljoenenbedrijf. Hij is opgegroeid in een milieu van rijke mensen met oud geld. Als zijn vader overlijdt wordt Hayes als veertienjarige naar zijn tante in Italië gestuurd om daar te wonen tot zijn dertigste verjaardag, vanaf dan neemt hij het familiebedrijf over. Hij is opgegroeid met het idee dat hij moet trouwen met een rijke vrouw die uit hetzelfde milieu komt. Maar dan ontmoet hij Confidence, een vrouw die anders is dan hij gewend is. Ze valt niet voor zijn geld, maar was het niet makkelijker geweest als dat wel zo was?

De erfgenaam behandelt het verschil tussen rijk en arm. Je ervaart samen met de personages de kloof tussen arm en rijk. Je merkt dat ze beide in een ander milieu opgegroeid zijn. Maar dat wordt niet altijd op een even fijne manier overgebracht. De personages komen onsympathiek over. Hayes kan heel bot uit te hoek komen en Confidence beschijft hem op een gegeven moment als bezitterig. Daarnaast wisselt Confidence nogal vaak van stemming. Hierdoor vond ik het lastig om de chemie tussen die twee te voelen. Het leek vooral om lust te gaan, seks gebruikten ze als oplossing voor alles, maar het losten steeds niks op, dus het was vooral opvulling van het boek.

Het duurde even voordat ik in het verhaal zat. Maar toen ik er eenmaal in zat, las het wel vlot. Op een gegeven moment moest het me denken aan de serie Suits. Confidence is advocaat, dus dat kwam regelmatig terug in het verhaal. Ook zorgde de wending ervoor dat ik door wilde lezen om erachter te komen hoe het precies zat. Het eind zorgt er dan ook voor dat je benieuwd wordt naar het volgende deel.

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken