Vuurwerk

Nienke | Wegvanboeken 06 februari 2024
Mandy besluit drie jaar na het overlijden van haar vriend dingen in haar leven te veranderen, om haar leven weer op te pakken. Ze begint met een nieuwe baan en verhuist naar een ander appartement. Dan ontmoet ze haar nieuwe buurman Lars en het klikt meteen. Maar is Mandy wel klaar voor een nieuwe relatie? En is Lars daarvoor de goede persoon? Hij zegt zelf niet geschikt te zijn voor relaties. Maar waarom niet?

Vuurwerk begint met een proloog die ervoor zorgt dat je er meteen in zit. Het geeft een bepaalde sfeer en roept ook vragen op. Hierdoor wil je graag doorlezen. Door de korte hoofdstukken zit er ook goed vaart in het boek. Maar dit zorgt er ook wel voor dat er teveel afwisseling is, sommige hoofdstukken hadden wat uitgebreider mogen zijn. De gesprekken hadden op sommige momenten wat langer gemogen, zo waren dingen ook snel opgelost, één gesprek van een paar zinnen en klaar. Wat meer beschrijvingen over de omgeving waar ze zich bevinden was ook fijner geweest om een goed beeld te vormen en het beter te volgen. Het bleef allemaal wat oppervlakkig.

Vuurwerk is geschreven vanuit het perspectief van Mandy en Lars. Vanuit hun eigen en elkaars ogen leer je ze allebei langzaamaan kennen. Je komt steeds wat meer te weten over wat er is gebeurd bij zowel Mandy als Lars. Beide hebben wat mee gemaakt wat hun gevormd heeft. Deze onderwerpen kunnen het boek diepgang geven, maar het had nog wat meer uitgewerkt mogen worden.

Vuurwerk is deel 1 van de Vuur en water-serie van Ryanne Veldkamp. Voor ik in Vuurwerk ben begonnen, heb ik de novelle Vuurproef gelezen. Dit verhaal speelt zich af voor Vuurwerk en gaat over de broer van Lars. Het is niet nodig om het te lezen voor Vuurwerk, maar het is wel leuk. Hierin wordt Lars al geïntroduceerd en ook komt zijn broer weer terug in Vuurwerk.
In februari komt Vuurdoop uit, dit boek gaat over de broer van Mandy, die ook al even in Vuurwerk voor komt, ik ben benieuwd naar zijn verhaal!

@aprilbooksnl , dankjewel voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Nienke | Wegvanboeken