super leuk boek

Nreniers 22 juli 2021
Kroezel is een temperamentvolle hond met ruwe haren die nooit echt bij de rest van het nestje paste. Ze is anders dan de andere, droomt haar eigen dromen. Helaas is het haar lot om haar dagen te slijten in de tuin van haar eigenaar. Maar wat als Kroezel haar lot in haar eigen pootjes neemt? De hond die durfde te dromen is een prachtig verhaal over liefde, vertrouwen, loslaten, groeien en buiten de gemaakte paden treden.

Sun-Mi Hwang is een Zuid-Koreaanse schrijfster die bekend werd met het boek Het huis met de kersenbloesem. Dit is het eerste boek dat ik van haar lees.

Dit boek leest als een trein! Eens ik erin begon ging ik zo op in de leefwereld van Kroezel, zalig verteld vanuit het perspectief van de hond. Het zijn korte hoofdstukjes die de sfeer goed weten over te brengen.

Het boek gaat over zwaardere thema’s die dankzij dit perspectief heel toegankelijk overkomen. De drempel en de ernst worden wat verlaagd, maar niet op die manier dat het kinderlijk overkomt.

Het is een fijn, ontspannend en inspirerend boek dat ik met veel liefde heb gelezen.

Meer recensies van Nreniers