Goed gecomponeerde thriller

Olaf Tigchelaar 29 augustus 2021 Boekverkoper
Op een woonboot in Londen wordt het dode lichaam gevonden van Daniel en dat is de aftrap voor een drietal verhaallijnen rond drie vrouwen, die allemaal te maken hebben met de dood van deze jongeman. Wat Paula Hawkins heel knap doet, is de levens van deze drie vrouwen met elkaar verbinden en dat maakt het boek zo interessant. De vrouwen gaan alledrie gebukt onder een ernstig trauma, waar je als lezer steeds meer van leert kennen door de perspectiefwisselingen.
Wie zin heeft in een tweede ' Het meisje in de trein' komt bedrogen uit: daar vond ik het verhaal zéker in het begin te traag voor en de ontknoping (hoewel een goed en geloofwaardig plot!) teveel in de lijn van verwachting... Toch drie sterren, omdat ik het een lekkere 'tussendoor-thriller' vond.
Ik zie de verfilming al voor me!

Meer recensies van Olaf Tigchelaar