Camping Oosthoek, misdadig goed!

patricia 30 oktober 2021
ISBN: 9789022589243
Genre: psychologische thriller
Prijs: €15,99

De auteur:
Nathalie Pagie (1974) is thrillerauteur. Ze woont met haar man en twee kinderen in Breda.
In 2013 debuteerde ze met De toneelclub en een jaar later verscheen De campus, waarvan
inmiddels al meer dan 15.000 exemplaren zijn verkocht. Paradijsvogels verscheen in 2015
en was de eerste thriller in de serie over Tara Linders en Diego Martinez. Daarna zijn er
nog drie boeken in deze serie verschenen en een aantal stand alone boeken.

Achterflap/samenvatting
Als echtscheidingsadvocate Diana van Assendelft onverwacht haar kapitale villa wordt uitgezet
en met drie kinderen op de verloederde camping Oosthoek in Brabant terechtkomt, staat haar
wereld op zijn kop. Haar man John blijkt torenhoge schulden te hebben waar zij niets vanaf wist.
Hem om opheldering vragen gaat niet, want John is spoorloos verdwenen. Dan ontvangt ze een briefje
waarin tien miljoen euro losgeld wordt geëist voor zijn vrijlating. Diana is de wanhoop nabij.
Waar haalt ze dat geld vandaan?

Criminele campingbaas Franco Bergmans biedt uitkomst: hij is bereid bij te springen in ruil
voor een riskante klus die Diana voor hem mag opknappen. Diana zet voet in een wereld waarin ze beter
blijkt te passen dan ze ooit had kunnen vermoeden. Met haar verborgen talenten maakt ze snel naam
als ijskoude ‘Lady’. Dan is het losgeld verdiend en lijkt Johns terugkeer nabij.
Maar wil Diana nog wel terug naar haar normale leven?

Mijn mening
Op een nacht wordt Diana van Assendelft uit haar huis gezet. Er zijn schulden en de villa wordt verkocht.
Diana weet echter van niets en is in shock als ze met drie kinderen ineens zonder geld en spullen op straat staat.
Via een snackbarhouder waar ze haar hart uitstort komt ze terecht op Camping Oosthoek waar ze gebruik mag maken
van een oude caravan van de criminele campingbaas Franco Bergmans.
Diana’s man John is in geen velden of wegen te bekennen en dan wordt er losgeld gevraagd. Wat moet ze doen...

Ik vind Nathalie Pagie’s manier van schrijven erg aangenaam. Het verhaal leest makkelijk weg, de hoofdstukken
zijn kort en bondig, en voor je het weet ben je al op de helft van het boek. Het verhaal vond ik op zich niet heel spannend,
maar bleef me wel steeds boeien. De vergelijking met Undercover en Penoza is onmiskenbaar aanwezig. Wat ik ook erg leuk vond
was het Brabantse dialect waarin gesproken werd.. erg herkenbaar

Hoewel ik het verhaal dus niet heel spannend vond heb ik het toch met plezier gelezen. Het plot zit wel goed in elkaar.
Nathalie Pagie laat gaandeweg steeds meer stukjes op hun plek vallen tot alles duidelijk wordt. Wel was het verhaal op sommige punten net
iets te ongeloofwaardig voor mij door het gemak waarmee de hoofdpersoon zaken aanpakte. Zoals hoe ze bepaalde handelingen van haar man ,
die grote consequenties hadden voor haar en het gezin gewoon vergeet en vergeeft, zoder er verder op in te gaan...
Wel vond ik het ook erg fijn dat de karakters zich blijven ontwikkelen in het verhaal. Diana krijgt veel voor haar kiezen,
staat er veelal alleen voor maar krabbelt toch op .. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen, ook dat wordt pijnlijk duidelijk.

Al met al heb ik het verhaal met plezier gelezen.
Ik geef het boek 4 sterren.

Meer recensies van patricia