Meisje van me, een spannende zoektocht

patricia 18 oktober 2019

Bindwijze: Paperback
Verschijningsdatum september 2019
Aantal pagina's 320 pagina's

Ilse Ruijters

Ilse Ruijters (24 juni 1979) debuteerde met De onderkant van sneeuw als thrillerschrijfster.
Deze huiveringwekkende psychologische vrouwenthriller werd bekroond met de Hebban Thriller Debuutprijs 2015.
Haar tweede boek, Later als ik dood ben, won de Hebban Thriller Award 2017 en belandde op de shortlist van
De Gouden Strop 2017. Haar derde thriller, Meisje van me, verscheen in september 2019.

Samenvatting:

Tom is eigenaar van de Mindset Academy, een zeer succesvol coachingsbedrijf dat zijn cliënten leert om het verleden
los te laten en te focussen op de toekomst. Zijn vrouw Amber is een van zijn coaches en geeft zijn succes een gezicht.
Het leven lacht hun toe, maar privé hebben ze het niet zo makkelijk: Amber heeft geen baarmoeder en daardoor kunnen
ze geen kinderen krijgen. Ze vragen Kirsten, een van de studenten aan de Mindset Academy, om hun draagmoeder te zijn.
Zij zegt ja en lijkt volledig achter haar beslissing te staan. Amber en Tom zijn bij de bevalling in het ziekenhuis
en zijn dolblij als dochter Emma is geboren. Maar wanneer Amber en Tom hun meisje de volgende ochtend willen ophalen,
blijken Kirsten en Emma te zijn verdwenen. Waar is Emma? Wat is er gebeurd? En is dit Kirstens eigen keuze of zit het
verleden hun toch op de hielen?

Tom heeft een coachingsbedrijf,en zijn vrouw Amber werkt bij hem. Ze willen dolgraag een kindje maar Amber heeft geen baarmoeder
en een zwangerschap is dus uitgesloten, daarom vragen ze Kirsten, een studente van hun, of zij draagmoeder zou willen zijn.
Hier stemt Kirsten mee in. En na een voorspoedige zwangerschap wordt hun kindje Emma geboren. Kirsten vraagt een nachtje de tijd
om bij te komen en afscheid te nemen, maar als Tom en Amber volgende dag in het ziekenhuis komen zijn zowel Kirsten als Emma
verdwenen en niemand weet waar ze zijn.
De vraag rijst dan ook snel, waarom zijn ze weggegaan en waar zijn ze naar toe? Enige tijd later wordt Kirsten dood gevonden,
maar waarom is ze dood en waar is Emma?

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende hoofdpersonen, wat het verhaal extra boeiend maakt, maar waarbij je, met name in het begin,
goed op moet letten om wie het gaat.Ook komen verschillende thema's aan bod zoals draagmoederschap, mensenhandel, chantage, overspel en stalking
De hoofdstukken zijn lang, maar wel lekker vlot geschreven.Het boek leest als een trein!
Net als je denkt te weten hoe het zit, komt er weer een twist in het verhaal, echt super knap gedaan van de auteur.
Je staat telkens op het verkeerde been. Ik heb echt genoten van dit boek, en kon het soms met moeite wegleggen...

Ik geef dit boek 5 sterren

Meer recensies van patricia