Niets is wat het lijkt.

Als rouw verwerking gaat de Limburgse Lotte de camino lopen. Dezelfde route en planning als Emil, haar man. Opzoek naar antwoorden en het waarom. Tijdens de tocht wordt ze gevolgd, iemand wil niet dat ze achter de waarheid komt.
Anja neemt je vanaf de eerste bladzijde mee. Haar gedetailleerde schrijfstijl weet me te boeien en neemt me mee op de wandeling. Per dag word je meegenomen in de wandeltocht van Lotte. Beetje bij beetje kom je meer te weten over het leven van Emil en Lotte. De dagen worden afgewisseld met brieven. Deze brieven met veel historische context vertragen het lezen maar zijn een welkome toevoeging in het verhaal. Zeker omdat het in het begin niet duidelijk is wie de brieven geeft geschreven.
De camino is een boeiend verhaal over traumaverwerking, zoektocht naar iemands ware identiteit, liefde en haat die generatie op generatie door werkt. Als je de thriller verwachting weglaat ben je zeker niet teleurgesteld.

Meer recensies van Patricia van Waas