Woorden hebben hun eigen werkelijkheid

Paul Huibers 09 maart 2020
Puur uit hobby heeft Wim Kamer een boekje uitgegeven met verdichtingen van gebeurtenissen uit zijn leven. Het bijzondere daaraan is niet de wijze waarop hij de regels op elkaar laat rijmen, maar meer zijn interpretatie van de betekenis der woorden. Dit komt voortreffelijk tot uiting in zijn gedicht “Gordiaanse knopen”, waarin hij begrippen als knopen en zwaarden, als een cabaretier, anders uitlegt dan waar je in eerste instantie aan zou denken. Het is heerlijk om zijn spel met woorden te volgen en vervolgens in een andere werkelijkheid terecht te komen.

Wim is na zijn studie aan de HTS in Amsterdam, werkzaam geweest bij de overheid (Gemeentewerken) en na zijn pensioen heeft hij zijn hobby (verhalenverteller) verder uitgebouwd en heeft hij nu zijn vierde boekje “Verdichting” uitgebracht. Dit met uitsluitend als doel ter vermaak van hemzelf, maar naar mijn overtuiging zeer zeker ter vermaak van de lezer.

Meer recensies van Paul Huibers