Vier schoten

Paul Huibers 20 april 2021
Journaliste Evy schrijft een achtergrondartikel over de winnaars en verliezers van de postcodeloterij in een klein dorpje Vierschoten. Ze komt er snel achter dat het dorpje een aantal jaren geleden een aanrandingszaak heeft gekend van een minderjarig meisje en dat het trauma nog niet is verwerkt in het dorp. Evy raakt verzeild in de achtergronden van die gebeurtenis, doet onderzoek en ziet de zaak opgelost worden door een viertal schoten. Toch zat het echter anders dan gedacht.

Marlen Visser schrijft een soepel lopend verhaal, waar de lezer nieuwsgierig wordt naar wie de aanrander nu eigenlijk is. Het is meer nieuwsgierigheid dan spanning wat mij overkwam bij het lezen van dit verhaal. Het is jammer dat de personage Evy niet echt wordt uitgewerkt, om te kunnen verklaren waarom een journaliste als Evy onnatuurlijk gedrag vertoond in de wijze waarop zij omgaat met een van de geïnterviewde Manuel en de wijze waarop zij reageert op de dood van advocaat Jerry. Daar tegenover staat een verrassend en zeer realistisch plot t.a.v. de dader van het zedenmisbruik.

Meer recensies van Paul Huibers