Spannend boek van Nederlandse bodem

Paula 08 juli 2019
Het is lang geleden dat ik zo'n spannend boek van Nederlandse bodem gelezen heb.
Het is ook een echt Nederlands boek over ons water en de strijd ertegen.

Een combinatie van (ethische) hackers, mensen die op wraak uit zijn en zij die het alleen voor het geld doen.
Hoe een computerspel iemand die van computerraadsels mee gesleurd wordt in de wereld van de criminele hackers om al onze sluizen en waterkeringen te hacken zodat de criminelen alles in de hand hebben om Nederland onder water te laten lopen.

Het is hier en daar wel een beetje allemaal "te toevallig".
Een grote storm die naar Nederland raast terwijl de hack aan de gang is.
Twee van de hoofdpersonen die kinderen zijn van een sluiswachter die door de automatisering zijn werk kwijtraakte.
Een sensatiejournalist die tot inkeer komt net voordat de ramp voorbij is.

Zeker het eerste deel met de puzzels vond ik erg spannend.
Daarna zwakte het wat af, maar dat is misschien omdat ik al ver van tevoren aan zag komen hoe het af zou lopen.

Een goed debuut en ik ben benieuwd wat Heleen van den Hoven nog meer in de pen heeft zitten.
Een aanrader voor zij die van computerraadsel en een spannend verhaal houden.
De puzzels staan voor de liefhebber ook op de site van de schrijfster en die zijn echt een uitdaging.

Meer recensies van Paula