Dit verhaal heeft alles

Penny leest 25 januari 2023
Het lijkt alsof Caroline en Gustav het perfecte leven hebben: geld, kinderen, geluk, succes en veel vrienden. Op social media delen ze graag hun perfecte leventje. Maar is hun leven wel zo perfect? Op een ochtend verdwijnen de zwangere Caroline en hun twee dochters. Onder leiding van Henrik Hedin en Leia Kaplan, twee van Zwedens meest prestigieuze criminele onderzoekers, start een zoektocht. Maar hoe meer zij in het leven van Caroline en Gustav duiken, hoe meer ze achter de geheimen komen van dit ‘perfecte’ stel.

Je valt het verhaal binnen in een behoorlijk spannend moment waarbij Gustav in het nauw lijkt te zitten. Wat het precies is, daar kun je je vinger nog niet op leggen, maar je krijgt wel gelijk een beeld van Gustav. Deze man leeft voor succes en geld en doet er alles aan om dit te behouden.

Het verhaal volg je in het begin vanuit Caroline en Gustav en je volgt hun levens. Zo ben je echt bij Carolines ontvoeringen en haar gevoelens. Ze blikt terug op haar huwelijk dat voor buitenstaanders zo geweldig lijkt. Haar bekendheid als actrice en haar jeugd komen voorbij. En zo kom je erachter dat achter een perfect social mediaprofiel zoveel meer schuilt dan je op het eerste gezicht ziet.

Ook volg je hoofdstukken vanuit ‘The killer’. Een verwarrende naam, want het gaat om Henrik Hedin, een van de rechercheurs die de ontvoering van Caroline en haar dochters onderzoekt. Ook zijn verleden als oud-voetballer komt voorbij. Dit is ook echt de charme van Sterf voor mij. De personages hebben écht een stem in dit boek en zo krijg je ook een band met ze. De schrijfstijl is fijn: recht toe, recht aan én dit leest gemakkelijk weg.

Je blijft continu op het verkeerde been gezet worden en zo blijf je maar vraagtekens houden. Wie is er te vertrouwen en wie liegt wie voor? Elke keer verzin je zelf wel een nieuwe theorie wat er gebeurd kan zijn. Maar de ontknoping kun je bijna niet zien aankomen.

Wat een verhaal is Sterf voor mij. Het heeft alles: complotten, moord, ontvoering én verwarring over wie te vertrouwen is. Je leeft mee met de personages en zodra je Sterf voor mij dichtslaat, ben je compleet overrompeld door het onverwachte en behoorlijk sterke einde.

4⭐️

Meer recensies van Penny leest