Mooi

Penny leest 20 september 2023
Lauren's liefde was de lokale weerman, Carter Douglas. 10 weken lang hadden ze een relatie, maar na die 10 weken bleef Lauren achter met veel verdriet. De relatie heeft zijn sporen nagelaten en als Lauren Carter dan ook weer tegenkomt en hij haar niet herkent, voelt ze zich verloren.

Rosie werd verliefd op een donkere man. In 1950 was een relatie tussen verschillende rassen echt niet geoorloofd en werd afgekeurd door de gemeenschap. Rosies verhaal volg je vanuit haar 85-jarige versie met dementie. Dit is zo mooi verteld en grijpt je helemaal.

Ook Lauren pakt je in. Haar strijd tegen boulimia is heftig, maar leest ook realistisch. De hoofdpersonages wisselen elkaar af in het boek en beide strijden ze tegen het leven waar ze tot veroordeeld zijn. Het verhaal is dan ook met emotie en vooral veel hoop geschreven. Ondanks de heftigheden, voel je in iedere zin positiviteit en wordt het daardoor met luchtigheid benaderd.

Liefde, hoop en verdriet wisselen elkaar af en Het vergeten lied zit vol met de struggles die we ervaren in het leven. De personages nemen je mee in het leven en waar ze tegen moeten opboksen. Een mooi verhaal met een vleugje geloof aan de oppervlakte.

4⭐

Meer recensies van Penny leest