Vlot, leuk en grappig

Penny leest 10 augustus 2023
Voor de Boekenlounge van @worldofromancenl las ik Rosies reizende theewinkel en wat een heerlijk verhaal is dit. Rosie lijkt haar leventje op de rit te hebben, maar dan wordt ze gedumpt door haar echtgenoot. Op een dronken avond blijkt dat ze een roze camper te hebben gekocht en - ondanks dat ze baalt van haar impulsaankoop - is dit de start van een nieuw leven voor Rosie.

Dit verhaal is zo vlot en leuk geschreven dat je gewoon echt het verhaal ingezogen wordt. Het is dan ook niet moeilijk om je compleet te verliezen in Rosies reizende theewinkel. En stiekem een beetje verliefd te worden op het verhaal.

De personages zijn echt heel fijn: vooral Rosie is vanaf de eerste pagina de weg kwijt en Rebecca Raisin brengt dit zo dat je echt met haar meeleeft en de verwarring voelt over hoe zij opnieuw haar leven moet opbouwen. Je staat dan ook bijna te juichen als ze per ongeluk de roze camper heeft gekocht én de moed vindt om erop uit te trekken. En als ze dan ook nog twee leuke mannen ontmoet is het verhaal compleet, of toch niet? Want weet Rosie wel los te komen van haar oude leven?

Na een aantal hoofdstukken, krijgt het verhaal meer diepgang en besef je dat Rosie een sterke vrouw is die heel wat heeft moeten doorstaan. Haar hele leven is verdwenen en ze weet niet meer op wie ze kan rekenen. En al snel komt ze erachter dan niet iedereen te vertrouwen is.

Rosies reizende theewinkel is een luchtige feelgood met een vleugje diepgang. De schrijfstijl is vlot, leuk en grappig en Rosie is een heerlijk personage dat moet leren om op haar eigen benen te staan. En dat gaat natuurlijk niet zómaar.

4⭐

Meer recensies van Penny leest