Moet je aanspreken

Penny leest 22 september 2023
In Maar verder gaat het goed met me is het lastig is dat je met het personage Maggie een moeilijke connectie krijgt. Je hebt het of je hebt het niet. En voor mij was het dat laatste. Ik bleef zoeken naar die verbinding, maar het lukte maar niet. En dat terwijl het zo belangrijk is om met een personage wat connectie te hebben. Maggie is wat mij betreft iemand die klaagt, vooral aan zichzelf denkt en behoorlijk veel zelfmedelijden heeft.

Het verhaal is wat oppervlakkig, omdat je Maggie in haar leven volgt. Haar sceptische en klagende blik op gaar eigen realiteit. Zo kabbelt het verhaal een beetje en valt het af en toe in herhaling, waardoor het er wat om heen blijft draaien. Zo vraag je je af waar je nu concreet naartoe leest.

Positief is de echte werkelijkheid die Monica Heisey schetst. Het leven dat iemand echt kan leven, een realistisch beeld hoe iemand het leven echt kan ervaren. Een leven met angsten, met een depressie, eenzaamheid na een scheiding en je leven weer opnieuw vormgeven.

Maar het gaat verder goed met me moet je aanspreken. Eigenlijk kun je dit boek het beste een kans geven en bepalen of het bij je past én of je een connectie krijgt met Maggie. Zij geeft je een kijkje in haat wereld, in haar werkelijkheid en in haar hoofd.

3⭐️

Meer recensies van Penny leest