Onverwachte ontknoping

Penny leest 23 september 2023
Na We beginnen bij het einde wilde ik dit nieuwe verhaal van Chris Whitaker ook lezen. Ik hd dus hele hoge verwachtingen toen ik aan dit verhaal begon, maar die lijken niet helemaal waargemaakt te worden. Het verhaal begint goed, maar zwakt wat af als er teveel personages zijn die je in de gaten moet houden en niet echt een band krijgt met de personages, die ook nog met elkaar verbonden lijken te zijn.

Nooit meer zoals het was leest lekker, maar is af en toe een beetje vreemd. Zo start je met een interessant eerste hoofdstuk met Jess die lijkt te hallucineren. Ziet ze dingen die er niet zijn of klopt het echt?

Het vreemde is vooral dat er wat seksuele opmerkingen worden gemaakt die uit het niet lijken te komen en het verhaal bevat ook veel details die je niet kunt plaatsen. Soms geeft je dit een beetje het gevoel van wat ben ik nu precies aan het lezen?

Ondanks dat er een paar vreemdheden aan Nooit meer zoals het was zijn, is het verhaal op zichzelf wel vermakelijk en is het plot een verrassing die je niet ziet aankomen. En het eind is dan ook totaal onverwachts en alles wat je van te voren dachten te weten lijkt totaal niet te kloppen.

Aan dit verhaal moet je echt wennen vanwege de grofheden en de hoeveelheid personages. De moeite waard is het mysterie dat je leest en de twists die er zijn. Vooral een onwachtse ontknoping en het einde dat je totaal flabbergasted achterlaat, maar het de moeite waard om te lezen.

3⭐

Meer recensies van Penny leest