Een mooi boek vol variaties.

16 december 2016
'Vers' van Donal Skehan is een mooi boek om te zien. De kaft is lekker stevig en aan de binnenkant van de kaft groen van kleur. Een kleur die ik passend vind bij een boek vol verse recepten. Makkelijke recepten. Maar niet altijd snelle recepten. De meeste recepten zijn voorzien van een mooie en sfeervolle foto. Persoonlijk vind ik het jammer dat niet elk recept voorzien is van een foto.

De recepten in het boek 'vers' zijn erg divers. En gaan van een heerlijk ontbijt naar maaltijden en toetjes en lekkers toe. De recepten zijn voorzien van een kleine inleiding en kort en overzichtelijk beschreven. Donal maakt veel met zoete aardappel, waar ik zelf fan van ben, en hij bereid veel met kokosolie. Laat ik daar nou net geen fan van zijn. Maar met een creatieve draai staat dat zijn heerlijke recepten niet in de weg. De Mediterrane groentetaart met een korst van geitenkaas en bloemkool heeft mij erg verrast. Evenals het bereiden van de Kip piripiri met een salade van groene groente. Met een fantastische combinatie van zoet, zuur, fris en pittig. De dag na het bereiden van dit recept vond ik de kip nog smakelijker.
Een paar groene lintjes om tussen de lekkere recepten te kunnen leggen mis ik bij dit boek wel.

Op de kaft van het boek staat: 'Move over Jamie Oliver, hier is de nieuwe ster!' Een nieuwe ster vind in Donal Skehan zeker. Maar ook Jamie mag van mij blijven. Hij heeft er een gewoon fijne collega bij.

'Vers' vind ik zeker een aanwinst voor als je van lekker koken houdt :)

Meer recensies van