In dit fijne kerstboek vinden we vier korte (voorlees-)verhalen terug met Kolletje & Dirk in de hoofdrol.
In het eerste verhaal hebben Kolletje en Dirk op school een kerstviering. Alle kinderen worden verondersteld iets lekkers mee te brengen naar school en dit te delen met de klasgenootjes.
Eentje brengt soep mee, een ander een roti-maaltijd en nog een derde heeft poepmousse meegenomen. Poepmousse?
In het tweede verhaal gaan opa en oma op zoek in het tuincentrum naar een kerstboom met een klont. Want kerst kan alleen gevierd worden met een echte kerstboom in de woonkamer, toch?
Het derde verhaal gaan we naar een levende kerststal. Iedereen die het wil mag zich omkleden en kan dan samen met de dieren op de foto. Maar dat is zonder de dieren gerekend en wat dacht je van kleine Kees die in de kribbe mag liggen, maar tegenspartelt!
Gelukkig heeft Kolletje haar toversokken aangetrokken en kan ze alles in min of meer goede banen krijgen.
Tot slot is het kerstavond maar heeft het nog niet gesneeuwd. Kan Kolletje met haar toversokken zorgen voor sneeuw?
Het is een erg leuk en grappig boek, aangepast aan de huidige tijd. Immers alle lagen binnen de maatschappij krijgen hun plaats, van rijk naar arm, van autochtoon tot allochtoon.
De fijne, vlot leesbare korte verhalen zijn opgesmukt met mooie kleurrijke illustraties.
Het is een heel erg leuk boek om uit voor te lezen of om zelf in te lezen.
Voor het leesplezier, het handige hardkartonnen boekformaat en de mooie illustraties waardeer ik dit boek graag met vier sterren.

Reacties op: Fijn kerstboek!

Kolletje & Dirk - O, dennenboom - Pieter Feller Natascha Stenvert