Meer dan een inkijkje in 'het conflict'

PollyEvaHatloy 15 januari 2024
Ik smul van alles wat met het Engelse koningshuis te maken heeft, maar ben daar ook weer niet trots op. Omdat ik daarnaast Meghan Markle nogal onsympathiek vind overkomen, besloot ik Harry's autobiografie maar even links te laten liggen. Ik zal het maar bekennen; ik was volledig 'team William & Kate'.

Natuurlijk ging ik na seizoen 6 van The Crown toch voor de bijl...

Nu ik 'Reserve' uit heb, vraag ik me af waar het in godsnaam op sloeg, dat ik ooit partij koos in een conflict waar ik niets vanaf wist. Of weet, want alhoewel Harry uitgebreid over de verwijdering tussen hem en zijn familie schrijft, is het me nog steeds niet 100% duidelijk wie nou wat heeft veroorzaakt in deze 'scheuring' en waarom. En, hoewel Harry naast wraakzuchtig óók sympathiek overkomt in zijn verhaal, valt het natuurlijk niet te controleren of alles wat hij schrijft waar is (en of Meghan echt zo lief en oprecht is - het wil er nog steeds niet bij me in dat ze niets wist over Harry's familie). Eén ding heeft Harry me wel doen realiseren: wat de pers over het koningshuis schrijft heeft met de waarheid vaak helemaal niet zoveel te maken, want de pers heeft belang bij ophef.

Maar, wat ik niet verwacht had, 'Reserve' biedt meer dan een inkijkje in het 'koninklijke conflict'. Ik heb genoten van de beschrijvingen van Balmoral, Sandringham, Windsor Castle, Kensington Palace en Buckingham Palace bijvoorbeeld. En van de etentjes met 'de familie' en de gesprekken met 'pa' en 'oma'. Daar had ik graag nog veel meer over gelezen!

Meer recensies van PollyEvaHatloy