Een verhaal om van te houden!

Priscilla 07 mei 2023
In ‘Het zonnetje in huis‘ volgen we het verhaal van Lou.

Op zoek naar een baan, woonruimte en wat rust in haar leven, loopt ze per toeval tegen de brompot van het dorpje Foxwell aan wanneer ze haar beste vriend Sammy bezoekt.

Een bijzonder toeval dat haar leven een bijzondere wending geeft.

In dit nieuwste boek van Jill Mansell maken we kennis met Lou, maar zoals altijd in de verhalen van Jill, ook met andere interessante personages.

We lezen dan ook wederom vanuit verschillende perspectieven.

De verschillende perspectieven, de verschillende levens en dus de verschillende verhaallijnen, maken ook dit verhaal weer intrigerend en vlot leesbaar.

Er gebeurt van alles en over het algemeen sluit je de meeste personages ook zonder enige moeite in je hart.

En ondanks de voorspelbaarheid van het genre, weet Jill je in dit verhaal toch weer te verrassen met wat leuke en spannende twists in het verhaal.

Twists die je hart raken, maar je ook soms ook even de adem benemen.

En uiteraard hebben deze allemaal te maken met de personages.

Want naast Lou en de aanwezige spanning tussen haar en de broer van haar beste vriend Sammy, maakt ook Sammy het één en ander mee in zijn leven.

En uiteraard, komt ook het leven van Edgar aan bod. De man waarvoor Lou gaat werken.

Overigens was hij meteen mijn meest favoriete personage in dit boek. Wie kan er nu niet houden van een heerlijke oude brompot als Edgar? En wat zit er schuil achter zijn humeur?

De dynamiek tussen hem en Lou was echt heerlijk en verrassend.

Het deed mij overigens wel denken aan het boek ‘Een man die Ove heet’.

Aan het einde van dit boek, neemt Jill ons mee in een wel heel bijzonder perspectief. Dit is de eerste keer dat ze dit doet in een verhaal. En ondanks dat ik een traantje moest laten, vond ik dit heel erg speciaal.

Gek genoeg gaf het mij ook een soort van hoop. Hoop dat er meer is na dit leven.

Alle personages waren wat mij betreft voldoende uitgewerkt voor dit verhaal en ook hun belang voor het geheel was meer dan duidelijk.

Jill weet als geen ander personages met elkaar te verbinden middels verschillende verhaallijnen en dat vind ik persoonlijk echt een grote kracht in haar verhalen.

Ook zorgt ze altijd voor een fijne afronding aan het einde en dat was bij ‘Het zonnetje in huis‘ ook zeker weer het geval.

Conclusie
Was ‘Het zonnetje in huis’ ook echt weer een zonnetje in huis?

Wat mij betreft wel! Jill weet keer op keer je hart te verwarmen met een heerlijk verhaal.

Hoe voorspelbaar ze ook zijn, het is steeds weer een feestje om haar boeken te lezen en zo dus ook ‘Het zonnetje in huis’.

De personages waren heerlijk, hadden allen een geheel eigen karakter en de verhaallijnen waren interessant.

Samen was het een compleet en goed uitgewerkt geheel en was het oprecht weer een heerlijke Jill Mansell!

Een fijne feelgood om in te verdwijnen en om van te houden.

Meer recensies van Priscilla