Niet alles is wat het lijkt!

Priscilla 24 juni 2020
Vijf vriendinnen. Niet allen direct met elkaar verbonden, maar uiteindelijk is er één factor die hen echt met elkaar verbindt: Nolan Hotchkiss.

Nolan is de heerser van Beacon Heights High. Populair, rijk en hij lijkt er alles voor het zeggen te hebben. Hij maakt levens van anderen tot een hel en komt hier steeds maar weer ongestraft mee weg.

Totdat vijf meiden het zat zijn en eens en voor altijd willen afrekenen met zijn terreur.

Het plan? Hem te grazen nemen tijdens één van zijn vele legendarische feesten. Ze plannen een fictieve moord.

Totdat blijkt dat Nolan om het leven is gekomen en de omstandigheden verdacht veel lijken op wat zij in hun wens met hem af te rekenen hadden bedacht.

Worden ze er in geluisd? Of heeft er iemand van hen iets te verbergen?

High school verhalen en films behoren absoluut tot mijn guilty pleasures. Ik was dan ook echt ontzettend blij dat ik beide boeken van Sara Shepard mocht ontvangen.

En wat las dit eerste boek heerlijk weg! De schrijfstijl is, zoals te verwachten, lekker vlot en dynamisch met voldoende afwisseling tussen de verschillende personages.

Het verhaal begint met een proloog dat meteen de toon zet voor het verhaal en we zien vijf meiden hun plan ten uitvoer brengen, alhoewel nog niet duidelijk is wat ze precies gedaan hebben. Vanwege deze start blijft het verhaal een geheimzinnig gevoel hebben dat het hele boek door mee sluimert.

In de volgende hoofdstukken maken we afwisselend kennis met de betrokken dames Mackenzie, Ava, Caitlin, Julie en Parker en leren we hun onderlinge verhoudingen kennen en hun relatie tot Nolan.

Door de gebeurtenissen en het gevoel dat ze er in worden geluisd, versterkt hun onderlinge band, wat één van de hoofdpunten is in het verhaal.

Sara Shepard geeft je steeds kleine puzzelstukjes die langzaam maar zeker in elkaar gaan passen totdat je de puzzel compleet hebt. Maar daarmee wordt niet meteen alles duidelijk.

Zo zijn er zeker de nodige verrassingen in het verhaal verwerkt en voel je echt de drang te willen weten hoe dit afloopt.

Het verhaal was wat mij betreft dan ook goed opgebouwd en zeker qua spanning ben ik zeer tevreden!

Personages
Omdat het verhaal verteld wordt vanuit verschillende perspectieven, krijg je een compleet beeld van wat er zich individueel heeft afgespeeld bij de dames in het verhaal. Daarnaast wordt daardoor duidelijk waarom zij een hekel hebben aan Nolan.

Niet alleen gaat de aandacht uit naar de individuele personages, maar is er ook duidelijk aandacht besteedt aan de onderlinge banden en verhoudingen. Hieruit komt goed naar voren dat een band steeds sterker kan worden naarmate je in dezelfde situatie zit.

Wat ik heel tof vond, was dat de personages echt een eigen karakter hebben en ook hun eigen geheimen met zich meedragen. Het draait dus niet alleen om hun actie en Nolan, maar ook echt om hen persoonlijk.

Dit zorgt er dan ook voor dat je groei en ontwikkeling ziet bij de personages.

Parker was absoluut een van mijn favorieten in dit verhaal. Ik kon mij herkennen in haar gevoel en doen en laten. Ook haar achtergrond vond ik ontzettend goed uitgewerkt, alhoewel er vragen zijn overgebleven. Maar ik weet zeker dat die in het tweede boek beantwoord gaan worden.

Naast de vijf dames zijn er onder andere nog meerdere personages betrokken bij het verhaal. Zoals de vriendjes van de dames; Blake, Alex, Josh, Jeremy en daarnaast een leraar.

De dames zijn echter niet de enigen die iets te verbergen hebben en dat houdt de spanning goed vast in het verhaal.

Daarnaast kan een high school verhaal niet zonder drama rondom vriendjes en vriendschappen, dus hier ben ik zeker blij mee!

Conclusie
Niet alles is wat het lijkt en niet alles is perfect.

‘The Perfectionists’ is een verhaal over vriendschappen, geheimen en verraad, maar bovenal ook persoonlijke ontwikkeling.

Het is een spannend en meeslepend Young Adult verhaal en ik ben ontzettend benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen in het tweede boek.

De planning is dan ook absoluut om het zo snel mogelijk te gaan lezen!

Meer recensies van Priscilla