Lezersrecensie

Gegijzeld

Als Brooke kennismaakt met Stone is ze jong en onervaren, maar dat verandert op slag. Stone is een moordenaar dat ziet ze met eigen ogen, maar hij is niet meedogenloos. In plaats van haar te vermoorden zoent hij haar. Vanaf dat moment blijft hij terugkomen. Hij eist van haar om hem naar plekken toe te rijden en zij heeft geen andere keuze dan naar zijn bevelen te luisteren.
Deze crimineel met intens groene ogen dringt niet alleen haar leven binnen, maar ook haar dromen. Volgens de politie is hij geobserdeerd, maar Brooke weet wel beter. Zij is juist degene die constant aan hem moet denken. Misschien is het verkeerd, misschien moet het ophouden en misschien moet ze terug naar haar veilge leven, maar is het daar niet al te laat voor?

Annika Martin en Sky Warren hebben hun schrijfstijl nog een keer samen gevoegd in het vervolg op Gevangen. Ook in dit boek zoeken ze weer naar de grenzen van de liefde. Het verhaal heeft van alles er in zitten, maar dit zorgt voor een mooie groei bij de beide personages.

Stone kennen we al een beetje als de beste vriend / broer van Grayson uit het eerste deel. In dit deel wist hij me al nieuwsgierig te maken naar zijn verhaal en ik ben dan ook blij dat die gekomen is. Hij is een man die zijn naam eer aan doet. Hij is hard en lijkt ongevoelig, maar er schuilt meer achter hem. Als hij een moord pleegt heeft hij een getuige en dat is eigenlijk niet de bedoeling en toch kan hij haar niet vermoorden wat hij normaal gesproken wel zou doen. In plaats daarvan zoent hij haar en kan hij haar niet meer los laten, maar ze is te jong voor hem. Brooke is een jonge meid die op haar zestiende verjaardag getuige is van een moord, maar tot de verbazing van vooral de politie laat de moordenaar haar gaan. Ze is een onervaren meisje die eigenlijk de schijn die ze van haar ouders moet ophouden helemaal zat is en het enige wat ze nog wilt is gewoon aandacht en liefde van iemand. Het is dan misschien ook wel verkeerd van haar dat ze alleen nog maar aan die man met die intens groene ogen kan denken. De personages kunnen elkaar niet loslaten, maar weten beide dat het eigenlijk niet zo hoort te zijn. Ze komen hierdoor in situaties die niet altijd even makkelijk zijn en komen steeds meer in de knoop met degene die ze zouden moeten zijn en datgene wat ze nu eigenlijk willen. Het verhaal is spannend en naast hun verhaal volg je ook nog een klein beetje de gebeurtenissen ten tijde van Grayson wat er allemaal aan de andere kant gebeurde.

Ik vond dit weer een mooi verhaal dat laat zien dat liefde niet altijd makkelijk is, maar dat het altijd de moeite waard is om voor te vechten. Hopelijk schrijven deze twee auteurs snel weer een verhaal samen, want die wil ik zeker gaan lezen.

Meer recensies van proudbookjunkie

Gesponsord