Een verslavend goed boek!

Hoewel ik geen enorme feelgoodliefhebber ben, heb ik enorm genoten van Flessenpost, een debuut dat me van A tot Z geboeid heeft.

In Flessenpost trekt de 29-jarige Chloë, na een verbroken relatie, in bij haar beste vriendin Babs. Chloë heeft ook in haar jeugd al het nodige meegemaakt en dat resulteert erin dat ze solliciteert bij Beachclub Esperanza in Hoek van Holland, waar ze als een blok voor de knappe barman Jesse valt. Het is het uitgangspunt van een verhaal dat zowel humoristisch als ontroerend is.

Chantal Claassen slaagt erin een debuut te schrijven dat boeit vanaf de eerste pagina. Het plot is meeslepend, de personages goed uitgewerkt, de dialogen vlot en snedig en de humor spat van de pagina's. En dat alles zonder in te boeten op diepgang. Flessenpost is een must read als je van feelgood houdt, maar ook als je geen bijzondere liefhebber van het genre bent is het een verslavend goed boek. Met Flessenpost is er een waanzinnig goede auteur geboren waarvan ik denk dat we nog veel gaan horen. Ik kijk nu al uit naar haar volgende boek!

Meer recensies van Rachel van Charante