Een originele combi van historie, drama, romantiek en een vleugje feelgood. Aanrader!

In Het geheime kistje van Elle vindt Janna op de zolder van haar overleden oma een kistje met daarin spullen die ze niet kan plaatsen bij haar oma, waaronder een Davidsster. Janna, die in scheiding ligt, besluit naar Parijs af te reizen - de stad waar haar oma vandaan komt - en op onderzoek uit te gaan. Het verhaal wordt vanaf dat moment afgewisseld met flashbacks naar het verleden van Elle (Ella).

Als liefhebber van historische romans keek ik erg naar dit boek uit, en ik kan alleen maar zeggen dat alle verwachtingen ruimschoots ingelost zijn. Het is al een aantal weken geleden dat ik dit boek gelezen heb, maar Het geheime kistje van Elle is een meeslepend, ontroerend verhaal dat me bijblijft. De verhaallijn van Ella/Elle grijpt je bij je kladden en laat je niet meer los. De zoektocht van haar kleindochter Janna geeft een prettige afwisseling en het vleugje feelgood maakt het tot een origineel geheel, zonder in te boeten op diepgang. En dan kan Aline van Wijnen ook nog eens geweldig schrijven. Aanrader dus! Een dikke vijf sterren voor dit prachtige boek.

Meer recensies van Rachel van Charante