Zondaarskind is absoluut, met afstand, het beste boek dat ik ooit gelezen heb. Zodanig zelfs dat ik het boek drie keer gelezen heb (met wat jaren ertussen). Dit boek bevat alle aspecten die ik persoonlijk graag terugzie in een verhaal: spanning, romantiek, geschiedenis, een sterke psychologische ontwikkeling en bovenal humor. Dit boek is een perfecte mix.
Vanaf pagina 1 heeft het verhaal me gegrepen en eigenlijk kom ik superlatieven te kort om het te omschrijven. Marion Pauw is ijzersterk in scherpe observaties en weet deze snedig, en met een flinke dosis humor, op papier te krijgen. Ze heeft een heerlijke schrijfstijl en haar personages zijn, net als in haar andere boeken, weer uitstekend uitgediept. Van Truitje, het hoofdpersonage, ga je gewoon houden. Kortom: dit boek mag je gewoon niet overslaan.
Of dit verhaal voor een thriller door kan gaan...tja. Persoonlijk zou ik het een spannende roman noemen. Maar in welk genre je het ook wegzet: deze light-variant van een thriller leest als een trein en het verhaal laat je niet meer los.

Reacties op: IJzersterk boek, vol humor. Een verhaal dat je niet meer loslaat. Absolute aanrader!

Zondaarskind - Marion Pauw
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 9,99