leuk tweede deel

Ramonaleest 23 februari 2021
We keren weer terug in Waterlo, waar Vera zich sinds een jaartje gevestigd heeft na het overlijden van haar man. Vera is hier op haar plek en heeft haar draai goed gevonden. Ze werkt in het Waterlo’s Warenhuis en vind het geweldig. Nu haar oude buurvrouw Linde het heeft aangelegd met de campingbaas, zijn de vriendinnen weer meer samen.

In dit deel van Vera op de Veluwe zit niet de spanning die ik in deel 1 ervaren heb. We gaan in dit deel op zoek naar diegene die iedere dag een kleine greep uit de kassalade doet van het warenhuis. En op de zolder van het warenhuis die Vera laat verbouwen ontdekken ze een oude kaart met een geschiedenis. Vera bijt zich erin vast, zij als schrijfster wil de onderste steen boven halen. Of haar dit lukt moet je natuurlijk zelf lezen ;).

In dit deel komen de kinderen van Vera ook weer voorbij. Ook oude bekende van op de camping en in Waterlo. Het voelt als een thuiskomen als je het eerste deel gelezen hebt. Nan Adams weet me weer te boeien met deze korte thriller. Ik kijk dan ook uit naar een nieuw avontuur van Vera op de Veluwe.

Meer recensies van Ramonaleest