Vermakelijk, maar 'pakte mij niet' door de interview vorm waarin het is geschreven

Dit boek biedt een kijk op de dynamiek binnen een rockband, die doet denken aan Fleetwood Mac. Gedurende acht jaar worden interviews afgenomen met bandleden, familie, vrienden en zakelijke contacten, waardoor lezers een kijkje achter de schermen krijgen.
Het gebruik van een interviewstijl in het verhaal is voor mij geen pakkende keuze, want het verminderde de emotionele betrokkenheid bij het verhaal. Wel slaagt de schrijfster erin om complexe relaties en persoonlijke conflicten tot leven te brengen, met name de onmogelijke liefde tussen Daisy en Billy, die gedoemd lijkt vanwege zijn toewijding aan zijn gezin.
Mooie zinnen uit het boek vond ik:
“De waarheid ligt vaak ergens in het niemandsland ertussenin”.
“Muziek kan echt diep graven, weet je. Alsof iemand een schep in je borst steekt en net zolang blijft graven tot hij ergens op stuit.”
Ook Mick Riva wordt weer genoemd als date van Daisy. Mick komt ook terug in de andere boeken van Reid zoals Malibu Rising en het andere boek “De 7 echtgenoten van Evelyn Hugo”.
Muziekliefhebbers kunnen genieten van deze roman. Ik vond het mwah, dus ik geef 2,5 sterren.

Meer recensies van ReadbyLisettevanD