"Blij wie je bent" - kritisch nadenkend uniek logboek vanuit meerdere standpunten geschreven

Een book review van het boek: “ik beloof je dat ik 100 word” van Royce en Peter R. De Vries. Een belofte die Peter R deed aan zijn dochter en de rest van zijn gezin. Helaas mocht blijken dat hij geen 100 zou worden. Wat is er veel fout gegaan en met name nagelaten om mensen te beschermen. Dit zou niet moeten en mogen kunnen in een land als Nederland. Het strafproces van de verdachten is sinds begin 2024 van start gegaan. De tijd zal leren wat hiervan de uitkomst is.
Bewonderenswaardig om te lezen dat Peter jaar in jaar uit uitgebreid zijn logboek bij hield. Hier kon nu door Royce, aangevuld met zijn dagboek dit boek van worden gemaakt.
En wat leuk dat hij al de voetbalavonturen van hem en zijn zoon in een echt boek heeft laten drukken en op zijn 18de verjaardag geeft.
Maar bovenal wordt duidelijk: een intelligent kritisch nadenkend familiemens.

Een citaat uit de grafrede van zoon Royce voor vader Peter die ik jullie niet wil onthouden. Ook omdat er mooie levenslessen in zitten die wij allen onze kinderen of medemensen mogen meegeven:
" Blijf wie je bent.
houd als het nodig is je rug recht,
kom op voor zwakkeren en minderheden, zeg eerlijk wat je vindt en luister naar je rechrtsvaardigsheidsgevoel.
en breng dat weer over aan je kinderen.
Dan komt het allemaal goed.

Pap het komt goed!"

Meer recensies van ReadbyLisettevanD