Doden Praten Niet

In een samenwerking van onze leesclub met De Verhalenfabriek kregen we ook de mogelijkheid om via De Crime Compagnie 'Doden Praten Niet' als e-book te mogen lezen van Tamara Geraeds.
Erg leuk om niet 1 maar 2 boeken te mogen lezen. Hierbij volgt mijn (onafhankelijke) review.

Ik was behoorlijk enthousiast, want ik had de presentatie van 'Doden Praten Niet' bijgewoond tijdens het Crime Compagnie Café in oktober afgelopen jaar. Door de presentatie had ik al helemaal zin in het boek.

----------
In 'Doden Praten Niet' leren we Maud kennen. Maud leeft sinds kort op straat, ze is alles kwijtgeraakt en moet zelfs bedelen om haar eten. Op een dag, midden in de winter, doet een wildvreemde man haar een heel bijzonder aanbod. Ze krijgt onderdak en eten in ruil voor haar hulp bij zijn wraakplan.
Omdat Maud ten einde raad is, stemt ze in met dit voorstel. Deze man, Paul, klinkt ten slotte oprecht.
Maar is hij dat ook?

----------
Helaas heeft dit boek mij niet kunnen bekoren. Het zat, vind ik, vrij simplistisch en soms zelfs wat gekunsteld in elkaar, en daardoor las het niet zo fijn weg.
Vanaf het begin vond ik het al meteen erg ongeloofwaardig. Hoe Maud meeging in Paul zijn voorstel en wat daaruit voortkwam. De acties van Maud, hoe ze met dingen wegkwam, het klopte niet.
De schrijfstijl is ook niet mijn ding. Het boek is een thriller (voor volwassenen), maar het doet aan als YA.
Helaas heb ik het boek daarom 2,5 ster gegeven- ik rond het af naar 2 sterren, omdat ik er helaas echt geen 3 sterren van kan maken.

Meer recensies van ReadingForTheFunOf.it