Een realistische page turner

Romy de Laat 28 januari 2021

Dubbelleven was nog het enige boek van Chinouk Thijssen dat ik moest lezen. Ondertussen heb ik al haar boeken uitgelezenen is het wachten op “Gegijzeld”.

Dubbelleven vertelt het verhaal van Ivy wie verliefd is op een jongen die in een gevaarlijke wereld zit. Ivy vindt het moeilijk om te kiezen tussen haar familie, vrienden of Sander (haar vriend).
Gedurende het boek wisselen verschillende gebeurtenissen zich af, waardoor ik constant door wilde lezen. Ik wilde koste wat het kost weten hoe het af zou lopen met Ivy.

In dit boek zit voldoende spanning en aan het einde opnieuw een grote plottwist zoals we van Chinouk gewend zijn. Dit zorgt ervoor dat het boek niet voorspelbaar is.
Ook zit er in dit boek ook gelijk een belangrijke boodschap verscholen. Het verhaal van Ivy is iets waar veel jonge meiden mee te maken kunnen krijgen.

Al met al een grote page turner die je gelezen moet hebben!

De samenvatting op de achterkant van het boek:
Een realistisch en meeslepend verhaal over een meisje dat zichzelf letterlijk verliest in de liefde. Voor young adults. De zeventienjarige Ivy Maron heeft één grote droom: modeontwerpster worden. Ze zit op de modevakschool en werkt hard aan haar toekomst. Met al dat schoolwerk en haar nieuwe vriend Sander heeft Ivy nog weinig tijd voor haar beste vriendinnen Kim en Marsha. Sander noemt Ivy’s vriendinnen kinderachtig en vindt dat ze afstand moet nemen. Maar Kim en Marsha maken zich zorgen om Ivy. Wat weet ze eigenlijk over Sander? Niet veel, zo blijkt. En wat ze over hem weet, durft Ivy niet met haar vriendinnen te delen …

Meer recensies van Romy de Laat