Meer van verwacht

Romy de Laat 25 januari 2021
Wendy Stroobant is een schrijfster waar ik nog niet eerder van had gehoord. Toen ik haar boek voorbij zag komen, werd ik gelijk getrokken door de cover. Want die is toch best wel mooi! Doordat ik wist dat het over een transgender zou gaan, wilde ik dit boek lezen. In nog te weinig boeken wordt dit onderwerp aan het licht gebracht en ik was benieuwd hoe Wendy dat had gedaan.

De eerste bladzijde van het boek trok mij gelijk. Ik had in gedachte dat dit stukje later in het boek nog terug zou komen, maar dat was helaas niet het geval. Over het onderwerp wordt nog wel gesproken, maar het is niet zo dat er aan het begin een voorproefje wordt gegeven.

Uiteindelijk liep ik aardig vast in het boek. Dit gebeurde al vrij snel aan het begin. Ik wilde niet verder lezen en raakte daardoor in een lees dip. Toch wilde ik weten hoe het boek ver zou gaan. Dus heb ik het boek weer opgepakt. Dit boek leest langzamer dan normaal en heeft een hoop verwarrende stukken.

Ondanks dat vind het toch 3 sterren waard, omdat het onderwerp over het zijn van een transgender rustig naar voren komt. Wel had dit boek een stukje mooier nog kunnen zijn.

Meer recensies van Romy de Laat