Ontroerend verhaal over een coming-out en een jonge liefde.

René 30 augustus 2019
Het liefdesverhaal over Jonathan, een jongen uit christelijke huize, die zijn coming out beleeft. En die hopeloos verliefd wordt op Marouan, een jongen van Marokkaanse komaf. Een jongen, die zijn coming-out al eerder beleefd heeft.
Jonathan worstelt met zijn homoseksualiteit en zijn christelijke geloof. En het christelijke gezin waar hij uit komt. Hij wordt gesteund door zijn beste vriendin, Elise. Hij weet geen raad met zijn ontluikende gevoelens voor Marouan. Maar liefde laat zich niet sturen. En de beide jongens vallen voor elkaar, met alle gevolgen van dien. Hoe zal hun beider omgeving reageren? Hoe gaan ze hier zelf mee om? Heeft hun liefde kans van slagen?
Een ontroerend verhaal over een mooie liefde tussen twee jongens. Een mooie beschrijving over het christelijke geloof , homoseksualiteit en hoe hier mee om te gaan. Een schrijven over vooroordelen, Marokkaanse cultuur en discriminatie . Over vrienden en familie. Over worstelingen met geloof, liefde en vooroordelen.
Een boek dat me raakte en me ontroerde. Door de jonge taal. Door de liefde van de schrijfster Hinke van Annemarie, voor het onderwerp, in haar debuutroman.
Ook al vond ik niet alles in het boek even logisch en geloofwaardig, las het boek heerlijk weg.
Zeker een aanrader, voor een jonge doelgroep, die affiniteit heeft met de genoemde onderwerpen. Maar zeker ook voor andere lezers, die interesse in het onderwerp ontwikkelen .

Meer recensies van René